علت خرابی موتور یخچال

علت خرابی موتور یخچال و یخچال فریزر

علت خرابی موتور یخچال و یخچال فریزر

علت خرابی موتور یخچال

شاید شما تا به حال به مشکل کارکرد موتور یخچال فریزر برخورد کرده باشید، این قسمت یخچال که قلب دستگاه است، قطعه ای فلزی است که دارای قطعات مکانیکی و برقی میباشد، وظیفه ی موتور تامین نیروی به حرکت درآوردن گاز مبرد در سیستم است .

موتور دارای اجزای است که گاز را تحت فشار قرار داده و در مسیر لوله کشی به حرکت در می آورد، گاز اول به لوله کندانسور وارد میشود که مستقیم به موتور وصل است بعد از حرکت گاز مبرد در موتور به کندانسور جهت خنک کردن، فرستاده شده در این جهت گاز پس از طی کردن در مسیر کندانسور گرمای خود را به محیط بیرون یخچال داده و پس از خنک شدن به خشک کن یا درایر هدایت میشود.

از آنجا که گاز مبرد به صورت گاز می باشد پس از ورود به درایر به لوله ی کوچکی که لوله مویی نامیده می شود میرود و گاز را با فشار موتور در لوله به صورت مایع درمی آید و مسیر لوله مویی را طی کرده و از جهت خروجی لوله مویی خارج می گردد اینجاست که فضای وسیع تری وارد میشود که اواپراتور نامیده میشود که این عمل را نقطه جوش مینامند.

علت خرابی موتور یخچال

به زبان ساده گاز به مایع و مایع به گاز تبدیل میشود، نقطه جوش همان برودتی است که سرما ی مورد نظر را تامین میکند، بنابراین مقدار طول لوله مویی و قطر لوله مویی تاثیر به سزایی در تامین برودت دارد.

تقریبا طول لوله مویی برای یخچال فریزر تقریبن ۳ متر و قطر لوله مویی بستگی به گاز مبرد و قدرت موتور دارد، پس از نقطه جوش گاز برگشتی توسط لوله ساکشن انجام میگردد دوباره به موتور باز میگردد.

لوله کندانسور
لوله ساکشن

به طور کلی برای قدرت هر موتور لوله موی خاصی در نظر گرفته می شود به طور مثال: موتور با قدرت ۱/۴ یعنی ۱/۴ اسب بخار لوله مویی با قطر همان قدرت موتور در نظر گرفته می شود اگر این کار درست انجام نشود در تولید سرما مشکلاتی به وجود می آید:

وقتی گاز مبرد به اندازه کافی باشد.
وقتی فشار موتور درست باشد.
وقتی سیستم رفت و برگشت سالم میباشد.
اواپراتور یخچال سرما ندارد.
قطعه لوله مویی کیپ یا مسدود شده است ویا گاز کم میباشد و گاز مبرد نمی‌تواند درست از مایع گاز تبدیل شود و نقطه جوش دستگاه کامل باشد.

در این صورت باید گاز تخلیه و درایر و لوله مویی کاملا تعویض گردد، برای تنظیم گاز مبرد ۱۳۴aمقدار فشار هشت پی اس ای می‌باشد که با ترازو قابل تنظیم میباشد، برای تعمیر کلی باید حتماً لوله مویی و درایر تعویض شود.

باید بدانیم در یخچال و فریزر گاز مبرد اول به فریزر وارد میشود و سرریز گاز فریزر به یخچال بعد توسط لوله ی ساکشن به موتور برمی‌گرداند، این کار از آن جاست که اگر هر دو اپراتور و تریزون یخچال به یک اندازه گاز وارد شود قسمت یخچال هم به دمای منفی صفر وارد می گردد و تمامی مواد غذایی در یخچال یخ می زنند.

البته این به آن معنا نیست که اگر در یخچال فریزر یخچال سرماییش از حد دارد ایراد از اینجا است بلکه زمان روشن بودن موتور تعیین کننده دما و برودت که توسط سنسور یا ترموستات تنظیم می گردد است، خرابی در هر کدام از این قطعه ها مشکلات مربوط به خود را دارد.

مشکلات مربوط به موتور:

طول عمر در عملکرد و کار نکردن موتور یخچال معمولا به نوع کیفیت قطعات کارخانه
مقدار زمان کار کرد
مقدار گاز مبرد
ثابت بودن ولتاژ برق
خنک شدن گاز مبرد توسط کندانسور
و در نهایت استفاده کاربرد در یخچال می باشد، ایراد در هر کدام از این بخش ها در طول عمر موتور نقش بسزایی دارد و تعمیرات ساید و یخچال و باید توسط تکنسین‌ها انجام شود و از دست کاری در رله استارت و برق موتور خودداری کنید.

هدف تهران تعمیرکار:

همیشه تعمیر تخصصی و جلب رضایت مشتریان عزیز بوده است، دانش اندوخته این چند ده به ما اموخته مشتریانی که آموزش و اطلاعات کافی از یخچال و نحوه کاربرد آن را دارند به مراتب بهره بهتر و هزینه کمتری نسبت به دوستانی که اطلاعات کافی ندارند میپردازند، دوستانی که علاقه مند به این مطالب می باشید می توانید ما را در صفحه گوگل آدرسwww.tehrantamirkar.com

اینستاگرام tehrantamirkar

تلگرام Tehrantamirkar@

دنبال کنید

تهران تعمیرکار شبانه روزی در خدمت شماست

کلمات کلیدی سئو سایت : علت خرابی موتور یخچال

علت خرابی موتور یخچال فریزر,تعمیر یخچال,تعمیر یخچال ساید

تعمیر یخچال در محل,تعمیر یخچال در تهران,تعمیر یخچال سامسونگ

تعمیر یخچال ساید بای ساید,تعمیر فریزر,، تعمیر لباس شویی در تهران ,تعمیرات یخچال در تهران

تعمیرات یخچال,تعمیرات ساید بای ساید,تعمیرات یخچال در محل,تعمیرات یخچال فریزر در تهران 

آشنایی با تعمیرات یخچال فریزر خانگی

آشنایی با تعمیرات یخچال فریزر خانگی

تعمیرات یخچال فریزر خانگی

تعمیرات یخچال فریزر خانگی جزو آن دسته از مقوله هایی است که نیاز به دانش و تخصص خاص خود بوده و نمی توان به هر شخصی اعتماد کرد چرا که نمایندگی های تعمیرات یخچال فریزر خانگی در هر نقطه ای از کور فراوان بوده و بسته به اینکه نوع و برند یخچال چگونه است باید به مرکز خدمات پس از فروش برده و تعمیرات لازم را انجام داد.

یکی از لوازم خانگی پر استفاده در منازل یخچال بوده که در طرح های متنوعی در برند ها و مدل های متعدد  موجود است و به جرات میتوان گفت خدمات پس از فروش تعمیرات یخچال فریزر خانگی یکی از عوامل مهم در جلب رضایت مشتریان محسوب می شود. افرادی که یخچالشان دچار مشکل میشود میتوانند به راحتی با یافتن مرکز تعمیرات یخچال فریزر خانگی برند خود مشکل آن را حل و مجددا استفاده نمایند.

تعمیرات یخچال فریزر خانگی

نمایندگی تعمیرات یخچال فریزر خانگی

یکی از مهم ترین فاکتور های مهم در انتخاب یک  برند وجود خدمات پس از فروش برای مشتریان می باشد به طوری که مشتری قبل از خرید نمایندگی های مجاز و خدمات پس از فروش آن را بررسی خواهد کرد. برند های مختلف هر یک در مراکز استان دارای مراکز مجاز سرویس دهی جهت تعمیرات میباشند.

نصب لوازم خانگی مانند ساید بای ساید و یخچال بسیار تخصصی بوده زیرا همسان سازی این لوازم با استاندارد ها می تواند از پیش آمدن مشکلات بعد از آن جلوگیری کند. یخچال های ساید بای ساید باید گفت برای ورودی آب سرد کن نیاز به فعال کردن فیلتر و اتصال به شیر آب دارند تا عملکرد مناسبی داشته باشند. مشتریانی که شخصا مبادرت به نصب و راه اندازی این کار می کنند و به نمایندگی تعمیرات یخچال اطلاع نداده تا برای آنها نصب کنند ، ممکن است دردسرهایی را بعد از آن برای دستگاه ایجاد کنند زیرا که اهمیت این نوع وصل و بست ها  و ایمن بودن و همخوانی استاندارد ها تخصصی بوده و حتما باید زیر نظر نمایندگی تعمیر یخچال فریزر خانگی انجام گردد.

اهمیت یافتن بهترین تعمیرکار یخچال فریزر خانگی

یکی از موارد بسیار مهم در استفاده از یخچال فریزر این که چگونه یک مرکز تعمیرات یخچال فریزر خانگی بیابیم تا در صورت بروز مشکل بتوانیم نسبت به تعمیرات یخچال خود اقدام نماییم چرا که یک مرکز تعمیر یخچال فریزر نامناسب میتواند آسیب جدی به وسیله وارد کرده و سیب ضرر مالی شود .یکی از فاکتورهای مناسب جهت یافتن تعمیرات یخچال فریزر خانگی این است که فرد تعمیرکار تا چه اندازه تجربه تخصصی در خصوص تعمیرات یخچال فریزر خانگی را دارد و چقدر میتواند به شکل تخصصی مشکل را یافته و با کمترین هزینه آن را حل نماید.

تعمیرات یخچال فریزر خانگی

شاید بتوان گفت این فاکتور مهم ترین قسمت یافتن یک تعمیرات یخچال فریزر خانگی محسوب بشود.در این نوشتار سعی شده در خصوص چگونگی یافتن یک تعمیرات یخچال فریزر خانگی و ویژگی های لازم مرکز تعمیر یخچال صحبت شود تا بتوانید با دید بازتری در این خصوص تصمیم بگیرید.لازم به ذکر است بهتر است نزدیک ترین مرکز تعمیرات را پیدا کنید تا مشکل حمل و نقل کمتری داشته باشید.

تهران تعمیرکار متخصص در تعمیر انواع یخچال فریزر و ساید بای ساید در خدمت شماست همین حالا با ما تماس گرفته و بهترین متخصص تعمیرات عازم تعمیر یخچال شما خواهد شد.

کلمات کلیدی سئو سایت : تعمیر یخچال

تعمیر یخچال فریزر , تعمیر یخچال ساید

تعمیر ساید , تعمیر یخچال ساید بای ساید

تعمیر ساید بای ساید , تعمیرات یخچال

تعمیر یخچال در تهران , تعمیر یخچال فریزر خانگی

شارژ گاز یخچال , شارژ گاز یخچال ساید , شار گاز یخچال فریزر

آشنایی با تعمیر و عیب یابی کولرگازی

آشنایی با تعمیر و عیب یابی کولرگازی

آشنایی با تعمیر و عیب یابی کولرگازی

کولر های گازی دارای انواع مختلفی از جمله کولرهای گازی پنجره ای کولرهای گازی اسپلیت و کولرهای گازی پرتابل که هر کدام اصول نصب خود را دارند.

جهت جلوگیری از خرابی کولرگازی خود و عدم نیاز به تعمیر کولرگازی حتما این مطلب را تا انتها بخوانید:

عیب کولر ها  با توجه به نوع کولر و سیستم آن متفاوت بوده و عیب یابی حتما باید توسط متخصصین صورت گیرد تا متوجه خسارت سنگین نشوید.

عیب یابی کولر ها کار اسان و ساده ای نیست  وحتما باید توسط متخصص بررسی و عیب یابی شده و تعمیر گردد بنابراین برای جلوگیری ازوارد امدن  اسیب بیشتر به سیستم تهویه مطبوع با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

گرمای روز افزون باعث شده است بشر به سوی تکنولوژی جدید برای خنک کردن محیط اطراف خود قدم بگذارد در مناطقی که گرم و یا خشک هستند استفاده از کولر گازی اشتباه است استفاده از کولر گازی اما در مناطق مرطوب و شرجی صحیح است و بهتر جواب میدهد.

بهترین زمان برای سرویس کولرگازی :

اگر از کولر گازیتان زیاد استفاده میکنید این محصول باید هر سال در فصل بهار سرویس شود ولی در صورتی‌ که از کولرگازی زیاد استفاده نمی‌کنید حداکثر هر ۲ سال یکبار باید کولرگازی سرویس و تست گاز شود.

اگر کولر شما دچار هر گونه مشکلی شد :

ابتدا برق دستگاه را قطع کرده تا دستگاه صدمه نبیند.

نکات مهم در استفاده از کولر گازی

  1. اول از همه برای حفاظت تمام وسایل برقیتان حتما  یک فیوز مستقل در نظر بگیرید وسیم رابط وپریز کولرتونرومناسب جریان مصرفی انتخاب کنید.
  2. کولر را جایی نصب کنید  که تا از بارانو نور افتاب مستقیم در امان باشد.

اگر میخواهید بعد از مدت طولانی از کولر گازی خود دوباره استفاده کنید حتما باید دستگاه توسط فرد متخصص چک شود حتما این نکته را جدی بگیرید تا از تعمیر کولرگازی خود در امان باشید.

فهرستی از عیوب کولر گازی :

عیب ها

  1. کولر روشن نشد  ممکن است چند دلیل داشته اشدکه به تعدادی از آنها اشاره میکنیم ، عدم وجود جریان برق در مدارپس با فاز متر جریان برق پریز را چک کنید ، قطعی سیم یا مدار ، رفع این عیب کار پر خطری بوده و اول باید جریان برق را قطع کنید.
  2. سرمای بیش از حد کولر
  3. هوای خروجی از کولر گرم باشد.
  4. گاز کولر خالی شده باشد باید محل نشت را پیدا و تعمیر کنید و گاز فریون ۲۲ تزریق کنید که این کار مهارت و تخصص زیادی میخواهد پس برای اینکه مشکل را به درستی رفع نمایید حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید.
  5. اتصال به بدنه
  6. بادسرد  ازکولر  خارج نمیشود مکنه بخاطر وجود برفک یا مشکلی در پروانه  یا تسمه  فن باشد.
  7. موتور حرکت نمیکند علت یا موتور سوخته و یاکلید چند حالته فن خراب است که باید کارشناس بررسی کند یا پروانه هرز شده است.
  8. موتور فن صدا میدهد ولی کار نمیکند.
  9. سروصدای زیادی تولید میکند ممکنه کولر تراز نباشه یا قطعاتش شل شده باشد.

آشنایی با تعمیر و عیب یابی کولرگازی

آموزش حل ارور های انواع کولر گازی

آموزش حل ارور های انواع کولر گازی

آموزش حل ارور های انواع کولر گازی

آموزش حل ارور های انواع کولر گازی

ارور های اسپیلت مدل کریستال

E1 21 : خرابی از سنسور های داخلی می باشد.

E1 42 : مشکل در سنسور رطوبت سنج می باشد.

E1 22 : خطا در پایت اواپراتور

E1 61 : مفهوم این ارور پاک شدن حافظه برنامه اسپیلت است در این صورت باید مجددا برنامه‌ریزی و کدگذاری شود.

E1 54 : فن پنل داخلی دچار مشکل شده است.

ارورهای کولر گازی ایستاده مدل Queen

E1 : خرابی از سنسور دمای داخلی می باشد.

EE_00 : برق رسانی پنل داخلی مشکل دارد.

EE_01 : برق رسانی پنل داخلی مشکل دارد.

E5 : خرابی لوله اواپراتور

E6 : سنسور کمپرسور با مشکل برخورد کرده است.

ED: این ارور مربوط می شود به مشکل ارتباطی بین دو یونیت داخل وخارج

ER : ارتباط بین پنل داخلی و کمپرسور قطع شده است.

EA: این ارور مربوط میشود به مشکل ارتباطی بین دو برد اصلی و نمایشگر

E5 : خرابی لوله اواپراتور

سانسور کمپرسور با مشکل برخورد کرده است : E6

ارتباط بین پنل داخلی و کمپرسور قطع شده است : ER

ارورمربوط می‌شود به مشکل ارتباطی بین دو برد اصلی و نمایشگر : ED

مشکل در کابل های ارتباطی بین دو یونیت داخل و خارج می باشد : EA

ارور کولر گازی ایستاده سامسونگ

ارتباط بین برد فرمان و برد صفحه‌نمایش قطع شده است : E¹ ۰۳

سنسور دمای محیط داخلی خراب شده است : E1 21

مربوط به فن یونیت داخلی :E1 54

این خطا مربوط میشود به سیگنال برد نمایشگر و برد اصلی. : E1 93

خطا مربوط سنسور کندانسور می باشد : E2 37

برد فرمان می تواند ارتباط بین کمپرسور و پنل را برقرار کند : E4 79

این این ارور به مدار برد مربوط میشود : E1 61

سنسور اندازه گیری رطوبت هوا دچار مشکل شده است : E1 42

ارور های کولر گازی اسپیلت سامسونگ ایستاده ۵۰ هزار

کد گذاری مجدد : E1 63

۳ فاز شدن دستگاه : E4 25

ارتباط بین کمپرسور و پنل داخلی قطع شده : E1 01

خرابی سنسور و یونیت داخلی : E1 21

مفهوم این ارور پاک شدن حافظه برنامه اسپیلت است در اینصورت باید مجددا برنامه ریزی و کد گذاری شود :E1 62

مشکل در فن پنل داخلی است ممکن است فن سوخته باشد : E1 54

سنسور وردی پایت اواپراتور با مشکل مواجه شده است : E1 22

ارور کولر گازی سامسونگ

دمای کندانسورB بیشتر از حد مجاز است : GC

دمای کندانسور A بیشتر است حد مجاز می باشد :AC

گاز کمپرسور می باشد و باید توسط متخصص شارژ شود: G

برد فرمان نمی‌تواند رابطه میان پنل داخلی و کمپرسور را برقرار کند : CO

شرح کارکرد یونیت C در وضعیت تست صحیح می باشد : CC

شرح کار کرد یونیت A در وضعیت تست صحیح می باشد : CA

این ارور مشکل در کارکرد یونیت در حالت تست می باشدC  : C

اشکال این خطا از کار کرد یونیت در حالت تست B است : b

علت خطا مربوط است به کارکرد یونیت در حالت تست : A

خرابی سنسور پایپ کندانسور : tA

خرابی از سنسور دمای داخلی می باشد : to

CH 67 : وجود ندارد BLDC سیگنال برگشتی ( فیدبک ) کارکرد فن

CH 62 : دمای بالای هیت سینک برد بیرونی

CH 61 : دمای بالای سنسور لوله کندانسور

CH 60 : EEPROM بررسی

CH 5۳ : دیتای ارسالی از واحد ارتباط واحد _ داخلی و بیرونی داخلی به مدت ۳ دقیقه دریافت نشود

CH 65 : سنسور هیت سینک

CH 46 : سنسور لوله مکش

CH 45 : سنسور لوله کندانسور

CH44 : سنسور دمای هوا

CH 41 : سنسور لوله دهش کمپرسور اینورتر

CH 01 : سنسور هوای داخلی

CH 02 : سنسور لوله ورودی یونیت داخلی

CH 06: سنسور لوله خروجی یونیت داخلی

CH 12: سنسور لوله وسط یونیت داخلی

CH05/53 : ارتباط بین واحد داخلی و بیرونی

CH09 : خطای برد آپشن

CH10 : ایراد موتور فن داخلی

CH 21 : بال DC ولتاژ

 جریان ورودی بیشتر از مقدار تعیین شده است: ۲۲

‌‍ولتاژ پایین خط :۲۳

ارور موقعیت DC CH26 کمپرسور: CH 26

جریان بالایPSC خطای : CH27

اروران بالای فاز کمپرسور :CH 29

دمایای لوله دهش کمپرسور :CH 32

E5 : خرابی لوله اواپراتور

سانسور کمپرسور با مشکل برخورد کرده است : E6

ارتباط بین پنل داخلی و کمپرسور قطع شده است : ER

ارورمربوط می‌شود به مشکل ارتباطی بین دو برد اصلی و نمایشگر : ED

مشکل در کابل های ارتباطی بین دو یونیت داخل و خارج میباشد : EA

ارور کولر گازی ایستاده سامسونگ

ارتباط بین برد فرمان و برد صفحه‌نمایش قطع شده است : E¹ ۰۳

سنسور دمای محیط داخلی خراب شده است : E1 21

مربوط به فن یونیت داخلی :E1 54

این خطا مربوط میشود به سیگنال برد نمایشگر و برد اصلی. : E1 93

خطا مربوط سنسور کندانسور می باشد : E2 37

برد فرمان می تواند ارتباط بین کمپرسور و پنل را برقرار کند : E4 79

این این ارور به مدار برد مربوط میشود : E1 61

سنسور اندازه گیری رطوبت هوا دچار مشکل است : E1 42

ارور های کولر گازی اسپیلت سامسونگ ایستاده ۵۰ هزار

کد گذاری مجدد : E1 63

۳ فاز شدن دستگاه : E4 25

ارتباط بین کمپرسور و پنل داخلی قطع شده : E1 01

خرابی سنسور و یونیت داخلی : E1 21

مفهوم این ارور پاک شدن حافظه برنامه اسپیلت است در اینصورت باید مجددا برنامه ریزی و کد گذاری شود :E1 62

مشکل در فن پنل داخلی است ممکن است فن سوخته باشد : E1 54

سنسور وردی پایت اواپراتور با مشکل مواجه شده است : E1 22

ارور کولر گازی سامسونگ

دمای کندانسورB بیشتر از حد مجاز است : GC

دمای کندانسور A بیشتر است حد مجاز می باشد :AC

گاز کمپرسور می باشد و باید توسط متخصص شارژ شود: G

برد فرمان نمی‌تواند رابطه میان پنل داخلی و کمپرسور را برقرار کند : CO

شرح کارکرد یونیت C در وضعیت تست صحیح می باشد : CC

شرح کار کرد یونیت A در وضعیت تست صحیح می باشد : CA

این ارور مشکل در کارکرد یونیت در حالت تست C می باشد : C

اشکال این خطا از کار کرد یونیت در حالت تست B است : b

علت خطا مربوط است به کارکرد یونیت در حالت تست : A

خرابی سنسور پایپ کندانسور : tA

خرابی از سنسور دمای داخلی میباشد : to

کلمات کلیدی سئو سایت : آموزش حل ارور های انواع کولر گازی,ارور های انواع کولر گازی,ارور کولر گازی,ارور و عیب کولرگازی,ارور کولر گازی اجنرال,لیست ارور های کولر گازی,ارور کولر گازی گری,ارور ec کولر گازی,ارور کولر گازی اجنرال اینورتر,ارور ec کولر گازی تراست,ارور h3 کولر گری,ارور کولر تراست,تعمیر کولر گازی,تعمیر یخچال

آموزش حل ارور های انواع کولر گازی

اخبار , خدمات ما , درباره ما , برد چیست و‌ کاربرد آن در یخچال و کولر

برد چیست و‌ کاربرد آن در یخچال و کولر

برد چیست و‌ کاربرد آن در یخچال و کولر

برد چیست و‌ کاربرد آن در یخچال و کولر

برد چیست و‌ کاربرد آن در یخچال و کولر

تمام وسایلی که برد دارند باید تعدادی سنسور میز داشته باشند تا بتوانند گرما و سرما و فشار دما و… را به برد اصلی اطلاع دهند. از آنجا که کار ما در زمینه کولر گازی و یخچال فریزر و سایت میباشد؛ به آن می پردازیم.

میدانیم که در یخچال برد وظیفه پردازش تمامی اطلاعات را دارد به این منظور توسط چند سنسور این گزارشات برد و برنامه‌ای که در حافظه آی آی سی به اندازه ۰.۱ اعداد نوشته شده است دستور میگیرد.

بنابراین هر زمان با نقص یا مشکلی روبه رو شدید سریع به سراغ برد نروید زیرا اول باید مقدار برقی که به سنسور می رسد مقدار خروجی جریان که از سنسور به برد انتقال مییابد کنترل شود بیشتر اوقات ایراد از سنسورهای دستگاه می باشد پس از بررسی کامل سنسور می‌توان گفت که برد ایراد دارد.

دو نوع سنسور در یخچال فریزر

سنسور NTC وظیفه : انتقال سرما

اکثراً بیشتر سنسورهای یخچال از نوع سنسورNTC می باشد.

سنسور PTC. وظیفه : افزایش دما را نشان میدهد.

به صورت خلاصه و مفید در صدر جدول خاصی دارد که در دمای معینی مقدار جریان را عبور می دهد، بنابراین واحد اندازه گیری سنسور ها را کیلو اوهم تعیین کرده اند که توسط تکنسین با مولتی متر اهم متر قابل اندازه گیری می باشد برای هر دستگاه سنسور فابریک و مشخص شده ای برای خودش بر مبنای کیلو اهم خریداری و نصب گردد تا برد بتواند گزارش صحیح و پردازش مناسب داشته باشد.

تهران تعمیرکار شبانه روز در خدمت شماست

کلمات کلیدی سئو سایت : برد چیست و‌ کاربرد آن در یخچال و کولر,برد یخچال,برد کولر,تعمیر برد یخچال,تعمیر برد کولر,تعمیر برد کولر گازی,تعمیر برد یخچال فریزر,تعمیر برد ساید,تعمیر برد ساید بای ساید,تعمیر یخچال